Welcome Camp NY

26 augustus 2018 - New York, New York, Verenigde Staten

NY zit erop!

We kwamen aan in het hotel niet wetende wat ons stond te wachten. Nu zit ik op het vliegveld en zit NY er al weer op!

De eerste dag dat we aankwamen was het een beetje acclimatiseren. Hier en daar even socializen, een beetje zwemmen, dan weer even van de wifi genieten. Relaxed dagje dus.  Om 16.00u kregen we de sleutel van de hotelkamer. Ik kwam als eerste aan in de kamer, dus ik had het bed voor het kiezen! Toen kwam er een meisje aan uit Denemarken en daarna een meisje uit Zweden! We zaten allemaal in hetzelfde schuitje, dus iedereen begreep elkaar. Om 9 uur lagen we al te slapen en dit klinkt misschien vroeg, maar aangezien er een tijdverschil van 6 uur is, was ik al 23 uur lang op. De volgende dag ging de wekker al vroeg, omdat het ontbijt al eindigde om 8 uur. Maar op zich had ik niet heel veel moeite met opstaan, want 1: in Nederland was het al 13.00u en 2: we gingen NYC in, dus wie komt daar niet z’n bed voor uit?

Na ontbijt begonnen we eerst met spelletjes spelen met de hele groep, 51 exchange students om precies te zijn. Je leerde elkaar op deze manier beter kennen en werd de sfeer ook gezelliger! Daarna kregen we cases gegeven en moest je samen met je groepje bepalen wat jij in zo’n situatie zou doen. Zo kwam er dus ook een geval hoe jij je gastouders moest groeten. Een hand geven of knuffel? Ik zat al zolang met deze struggle. Ik dacht zelf gewoon 3 kussen, maar dat blijkt dus niet zo gebruikelijk te zijn in Amerika, haha, weten we dat ook weer! Om 11 uur waren we klaar en konden we EINDELIJK NYC in!

Er was een bus gehuurd met een guide erbij. Geloof het of niet, maar onze gids heette Mr. Christmas. We reden de stad door, bij sommige punten stapten we uit, maakten we bijvoorbeeld even een rondje door een bekend park en daarna stapten we weer de bus in en reden we weer door bekende straten zoals 5th Avenue. Ook stopten we bij het welbekende station: Grand Central Terminal. Dit kwam ook in Gossip Girl (een serie) voor, dus dat was wel leuk om te zien! Na dit gedaan te hebben, gingen we een hapje eten. De bekers die waren in formaten, ongekend. Zo groot, even groot als mijn hoofd. Nadat we klaar waren met het eten, hadden we 2 uur vrije tijd op Times Square! Eerst moesten er natuurlijk honderden foto’s worden gemaakt. Dat heeft, als het niet meer is, een uur geduurd. Tijdens het lopen naar de M&M store, kwamen we gasten tegen die voor hun lol aan het dansen waren op straat, Lou en ik konden het natuurlijk niet laten om ook even mee te doen. Voordat we het wisten, waren onze 2 uurtjes om en gingen we terug naar het hotel. Dag 1 van NY zat er alweer op!

De tweede dag in NY begon met een les over de Amerikaanse geschiedenis. Ik had er helemaal geen zin in. Wie zit er nou te wachten op een Amerikaanse geschiedenisles in de ochtend? Tot mijn grote verbazing was dit zo leuk! Alles werd op een hele enthousiaste manier verteld en er werden leuke voorbeelden gebruikt. Na een erg leerzame ochtend, konden we weer de bus in met dezelfde gids. We begonnen de rondleiding met een bezoekje aan het World Trade Center. Daarna gingen we naar het 9/11 memorial. Dat zat er zowat naast en was erg mooi om te zien. Ook best heftig om alle namen bij elkaar te zien. Dan krijg je wel echt een besef hoeveel mensen er zijn overleden. Deze hefitge, maar ook leerzame dag sloten we af met iets luchtigs. Een boottour! We hadden de boot om 7 uur, dus op de heenweg zag je de skyline en het vrijheidsbeeld in het licht, op de terugweg zag je het in het donker. Dit was zo mooi om te zien!! Vooral in het donker met alle lichtjes.

Half 10 waren we terug in het hotel. Ik weet niet wat er gebeurde, maar ik werd opeens zo zenuwachtig. Het besef dat ik morgen naar mijn gastgezin ging, vond ik zo’n spannend idee. Gelukkig was ik niet de enigste. Mijn kamergenootjes hadden er ook last van. De begeleiders op de camp hadden ook vroeger een uitwisseling naar Amerika gedaan, dus die wisten precies wat we allemaal meemaakten, dat vond ik wel een heel fijn iets.

De volgende dag was het dan zo ver. Het vertrouwde New York verlaten en inruilen voor iets waarbij je niet weet wat je kan verwachten. In New York leer je mensen kennen die allemaal in hetzelfde schuitje zitten. Je begrijpt elkaar en dat creëert iets heel speciaals. In 4 dagen tijd heb ik mensen leren kennen alsof ik al jaren met hun bevriend ben. Ik heb van NY genoten, maar het is nu tijd voor het echte avontuur!

Liefs,

Merel

1. Hans:
    26 augustus 2018
    Super leuk verhaal Merel, heel veel plezier daar!
  2. Monique:
    Have fun!💋
  3. Chantal:
    26 augustus 2018
    Wat schrijf je toch leuk vriendinnetje!! Veel plezier met je volgende avontuur!!💋
  4. Sacha:
    26 augustus 2018
    🗽Superleuk! Veel plezier met the next chapter!😘
  5. Adrie Dorrestijn:
    26 augustus 2018
    Was weer een goed verhaal erg leuk
    💋💋💋💋
  6. Jan Dorrestijn:
    26 augustus 2018
    Het lijkt wel een spannend boek zoals je alles verteld💋💋
  7. Loïs:
    Veel plezier mereltje!!
  8. Eva:
    26 augustus 2018
    Gaaf merel!! Fijn zulke leuke dagen! Het komt goed hoor meis. Jullie kunnen elkaar nu ook mailen,appen en om advies vragen! Superfijn! Je gezin zal vast hartstikke gezellig zijn. Ik ben benieuwd.

Heel veel plezier! Groetjes Eva
  9. Erim:
    27 augustus 2018
    Amazing
  10. Truus:
    27 augustus 2018
    Ik kijk nu al weer uit naar je volgende verhaal. Super zoals je schrijft, ik ben trots op je Merellief!!
    Dikke kus!