1/10 van het avontuur zit er al op!

30 september 2018 - Pinckney, Verenigde Staten

Lief thuisfront!!!

Het is eventjes geleden dat ik een blogpost heb geuploadt. De reden? Druk bezig met field hockey en de tijden waarbij ik niks te doen had, spendeerde ik liever aan Netflix, oeps. Maarrrrrrrr, onderhand ging ik me een beetje schuldig voelen, dus hier is die dan: een nieuwe blog.

De mensen die mij op Instagram volgen (@merelvmaanen en ik heb ook een speciaal account voor mijn tijd in de USA @usamerel) hebben waarschijnlijk gezien dat ik mijn eerste football wedstrijd heb meegemaakt! Het was een away game. Ik ging samen met twee andere exchange students: één meisje, Nora, komt uit Zwitserland en het andere meisje, Janna, komt uit Spanje. Samen met de host parents van Nora, de broer en een vriend van de broer zat de auto vol geladen om met z’n allen te kijken naar de wedstrijd van de andere broer van Nora. We kwamen daar aan en alle toeters en bellen werden uit te kast getrokken. De cheerleaders en de band zorgde ervoor dat het publiek een beetje opgejut werd.

Toen begon de game. Mijn host family houdt echt van football. Ze hebben al meerdere pogingen gedaan om de spelregels uit te leggen, maar nog steeds snapte ik er vrij weinig van. Dus ik was best benieuwd of ik überhaupt wel iets van de wedstrijd ging begrijpen. Ik kan je vertellen. De spelregels voor football zijn echt de makkelijkste spelregels ooit. Wil je het begrijpen, ga gewoon een keer naar een wedstrijd toe en je snapt het helemaal. Na iets minder dan 3 uur was de wedstrijd afgelopen. Onze school had gewonnen!!! Dus iedereen was super blij.

Voor de rest had ik eigenlijk niet heel veel in het weekend gedaan. Zaterdag had ik eerst 2 uur gefacetimed met Madeleine, want we hadden elkaar alleen over WhatsApp gesproken, dus na een maand hadden we elkaar genoeg te vertellen. Ook heb ik een tweede FaceTime gesprek met papa en mama gehad. Dus dat vond ik ook wel weer heel fijn om die gesproken te hebben. Zaterdagavond had de school een avond voor de exchange students geregeld. We gingen een film kijken. Ik wist alleen niet dat we de film BUITEN gingen kijken. Dus ik kwam daar aan in mijn trui. Toen zagen ik en Laura dat er een scherm buiten hing, dus toen gingen de alarmbellen rinkelen. Gelukkig had Laura ook nog een trui aan, dus die gaf ze aan mij. Ik vond het leuk dat de school iets georganiseerd had en ik vond het ook leuk dat we met alle exchange students waren, maar ik vond wel dat ze eventjes mochten nadenken of het slim was om buiten een film te kijken terwijl het op een gegeven moment 10 graden was. ;)

Zondag waren we naar de Apple Cider gegaan. Een plekje waar verse appelsap wordt gemaakt. Op de terugweg, hadden we het dak eraf gedaan en kreeg ik met het dak open een tour door Dexter heen, dat was een erg grappige tocht kan ik je vertellen!

Weekend afgelopen. Ik had mijn rust goed gepakt, want de week die er aan zat te komen, zou ontiegelijk druk worden. Er stonden 3 hockeywedstrijden op de planning. Ik was deze week niet eerder thuis dan 8 uur. Dus aan het einde van de week was ik echt gesloopt. Daarnaast begon de week niet geweldig. Doordat ik maandag met Madeleine, papa en mama had gefacetimed, had ik maandag wel weer aardig last van heimwee. Nu denk ik echt: jeetje, ik ben hier al langer dan een maand, maar maandag dacht ik echt: 'hoe ga ik in vredesnaam nog die 9 maanden overleven. Ik heb nu nog steeds wel dat ik heel graag gewoon een knuffel wil. Maar ja dat kan helaas niet. Gelukkig is mijn host family ook wel heel erg van het knuffelen, dus dat vind ik wel fijn.

Gister, zaterdag, hadden we een Middle School Challenge. De Middle School, dus de kinderen uit grade 7 en 8 moesten hockeyen en wij, High School, hadden de taak om het toernooi te regelen. Ik had de taak om op het twitteraccount foto’s te plaatsen, dus ikzelf vond dat echt een hele leuke taak.

Gisteravond was ik samen met een andere exchange student uit Noorwegen naar de film geweest. Crazy Rich Asians. Ik was benieuwd of de bioscoop heel anders zou zijn dan in Nederland, maar dat is niet het geval. De film was wel super leuk! En ik begreep de film zonder ondertiteling, dus in mijn Engels zit weer vooruitgang!

Komende week gaat een hele leuke week worden. Het is namelijk de week van Homecoming. Elke dag hebben we een thema en de meeste mensen komen dan als dat thema verkleed naar school. En zaterdag is dan homecoming. Zelf heb ik nog geen jurk, dus dat geeft me wel een beetje stress, haha! Maar komt goed, hoop ik…

Dit was het dan weer!

Liefs!!!

Merel

1. Eva:
    30 september 2018
    Leuk merel! Die heimwee hoort er af en toe bij! Geeft niets! Gewoon even je tranen laten lopen en dan voel je je weer beter! Denk er maar aan dat hier thuis niet zoveel verandert en dat jij daar iedere dag weer geweldige mooie ervaringen opdoet! Als je straks weer in NL bent heb je heimwee naar de USA🤪 geniet Meis! Leuk je verhaal weer! Groetjes Eva
  2. Monique:
    💋♥️
  3. Huib:
    30 september 2018
    Een knuffeltje van jou mis ik ook hoor! Heel veel liefs van een klussende papa;-)
  4. Manoe:
    30 september 2018
    Aahhh wat een leuk verhaal weer Merell!!!❤️❤️
  5. Loïs:
    Trots ❤️
  6. Adrie Dorrestijn:
    Dikke knuffel van oma👄💋👄💋
  7. Truus:
    Dikke 💋💋💋
  8. Adrie Dorrestijn:
    1 oktober 2018
    Was weer fijn om te lezen
    Hier van Oma een hele dikke knuffel👄💕👄💕👄
  9. Jan Dorrestijn:
    1 oktober 2018
    Wel een beetje laat met mijn reactie op je steeds weer leuke ervaringen .
    Wat maak jij een boel mee, al die nieuwe ervaringen ik denk de amerikaanse levensstijl je steeds weer verrast merel ik ben super trots op je en blijf er voor gaan lieve gr
  10. Julie:
    1 oktober 2018
    Superleuk Merel, ik lees je verhaaltjes steeds!! Je doet het super goed zo te horen 😘😘