Homecoming en Senior Night!

14 oktober 2018 - Dexter, Michigan, Verenigde Staten

Hi lief thuisfront,

In deze week zijn er aardig wat dingen gebeurd, waaronder de week van homecoming (spirit week) en Senior Night. Twee typische Amerikaanse weken dus!!

De maand oktober begon mooi: de week van homecoming. Iedere dag had je een thema hoe je verkleed moest gaan en veel mensen deden eraan mee. Maandag was American Day, maar omdat we die dag ook een hockeywedstrijd hadden, moesten we ons aan het thema houden van hockey. Gelukkig was het thema van hockey echt veel makkelijker dan American Day, namelijk blackout. Om nog wel iets in het thema te blijven, had ik heel gewoonlijk stickers op mijn hoofd geplakt van de kleuren van de vlag van Amerika: rood, wit, blauw oftewel: het kon ook Dutch Day zijn ;).

De tweede dag was pyjama dag. Die mogen ze van mij betreft wel vaker invoeren. Heerlijk zo comfy met je allergrootste trui en je yoga pants waarbij je nog geen eens voelt dat je een broek aan hebt. Woensdag was Farmer Day. Als ik klompen had, had ik ze aangetrokken. Echt verder dan mijn geruite blouse kwam ik niet, dus heel creatief was ik niet. Donderdag was voor de 9th and 10th graders Athletics Day en voor de 11th and 12th graders, dus voor mij, Mathletics Day aka verkleed als nerd. Had me deze ochtend alleen enorm verslapen, dus erg veel haast in de ochtend en dus ook helemaal vergeten dat ik verkleed moest gaan als nerd. Vrijdag was het thema Maroon and Gold, omdat dat de kleuren zijn van de school. De eerste drie lessen duurden 37 minuten in plaats van 57 minuten. Snapte zelf al niet waarom totdat ik na het derde uur de rest volgde naar de gymzaal toe en ik toen begreep wat er gaande was. De school was ons ‘klaar aan het maken’ voor homecoming, dus alle toeters en bellen werden uit de kast gehaald. Ook werden de kandidaten bekend gemaakt wie kans hadden om Homecoming Queen en King te worden. Ik zou foto’s en video’s toevoegen zodat je snapt wat ik bedoel. Tijdens het vijfde uur was er een parade door Dexter heen, waarbij alle sporten en clubs van de school door Dexter heen reden met hun versierde trail. Iedereen was nog helemaal excited van het derde uur, dus de sfeer zat er goed in. De basisscholen waren in Dexter verspreid om ons aan te moedigen. Was echt heel lief om al die kleine kindjes te zien!

Na school hadden we practice tot 5. Tussen 5 en 7 moest ik mijn jurk scoren. Wij snel naar Windsor (waar ongeveer de hele school zijn jurk vandaan haalt) om ook mijn jurk hopelijk te kunnen scoren. Ik kwam daar aan en ik zag de jurken. Tja, heel veel keus was er niet. Opzich ook wel logisch, want wie gaat nou zijn jurk halen een dag van te voren: IK! Als ik dan een mooie jurk zag, hadden ze het of niet in mijn maat of er zat een prijskaartje aan van 200$. Maar, wonder boven wonder, ben ik toch geslaagd. Een stress minder. Toen snel in de auto omkleden en door naar de football game. Ik kwam daar aan en het was niet normaal druk. Maggie besloot zelfs om niet te gaan, dus dan kan je je wel voorstellen dat het echt heel druk was. Ik dacht bij mezelf: hoe ga in godsnaam die anderen vinden. Kwartier later had ik ze gevonden. King en Queen waren bekend gemaakt, dus de game kon beginnen. En ja hoor, Dexter had gewonnen. Iedereen ging helemaal uit z’n dak, was echt heel leuk om mee te maken. Na de game gingen we naar Giuliana’s huis samen met nog twee andere meiden en hebben we samen High School Musical 3 gekeken.

Zaterdag was het dan zover: de dag van homecoming. Annika moest nog schoenen hebben, dus ik ging met haar mee naar de Mall. Eindstand waren we om kwart voor 4 thuis en werden we om half 5 opgehaald. Moet wel zeggen dat dit typisch iets voor mij is: alles op het laatste moment, dus het verbaasde me niet heel erg. Maar dat nam niet de stress weg. Geloof het of niet, maar het is ons gelukt om ons klaar te maken in 45 minuten.

Daar zaten we dan: met 5 meiden in de auto op weg naar een Chinees restaurant om wat te eten. Iedereen zag er echt zo mooi uit en dat moest natuurlijk wel eventjes op beeld vastgelegd worden. Snel een random man aangesproken en poseren maar. Foto’s waren binnen, nu snel wat eten. Ik had sushi besteld en dat was echt goddelijk. Nadat we hadden afgerekend, keken we naar buiten en zagen we dat het regende. Ik dacht echt bij mezelf: heb ik dit werk nou serieus helemaal voor niks gedaan? Toen kwam Amanda met het geweldige idee om plastic zakken over ons hoofd te doen, zodat onze haren en make-up niet geruïneerd zou worden. We waren zelf niet de enigste die het erg grappig vonden, want een vrouw maakte er zelfs een foto van. Haha!! Eenmaal op school aangekomen, was ik nog even snel het toilet ingedoken om m’n teennagels te lakken. Daarna kon het feest beginnen! Na 10 minuten gingen de hakken uit, want kon bijna niet meer lopen, zo pijn deden m’n voeten. Sommige meiden lieten hun hakken aan en de jongens hadden schoenen aan, dus wanneer er dan gesprongen werd, kan je wel begrijpen dat dat niet heel prettig was voor mijn voeten. Homecoming vond ik zelf dus niet heel leuk, maar daarna hadden we een sleepover bij Ana en dat was wel heel gezellig. Conclusie: Alles om homecoming heen is echt super leuk, maar het feest zelf is niet heel bijzonder.

Genoeg over homecoming. Woensdag was namelijk Senior Night en dat was ook echt geweldig.

Jullie vragen je vast of wat dat is, want toen ik het voor de eerste keer hoorde, wist ik ook niet wat het was. Op Senior Night worden alle seniors bedankt dat ze, in dit geval hockey, hebben gespeeld. Iedereen wordt begeleid door zijn ouders en in mijn geval mijn host parents. Steve kwam speciaal vanuit Ohio (2,5 rijden) terug om bij mijn Senior Night te zijn. Dat deed me wel wat en werd er ook best wel een beetje emotioneel van. Ook omdat het team mij heel erg heeft geholpen met m’n heimwee en je elke dag met elkaar doorbrengt, dus dat alles bij elkaar maakte me wat emotioneel. Na de Senior Night hadden we onze wedstrijd die we gewonnen hadden, dus Varsity is door naar de play-offs. Je kan het vergelijken met kwart finale, halve finale en als je dan de halve finale wint, ga je door naar de finale, best logisch. Iedereen had voor Senior Night een armband gekregen, dus dat is een mooie herinnering aan deze avond.

Donderdag was ik eindelijk een keer vroeg thuis en had ik dus ook eindelijk tijd om te koken voor mijn gastgezin. Mijn lievelingseten zijn de pannenkoeken van oma, dus 3x raden wat ik ging maken: inderdaad, pannenkoeken! Er gingen een aantal dingen mis, waaronder dat ik gezouten boter gebruikte in plaats van ongezouten boter, dus ik kreeg zo'n heel vies laagje op mijn beslag. Ook had ik het pan te lang op het vuur zonder iets erin, dus na 10 minuten ging de boter erin, maar ja, dan is de pan al veelte heet, dus er werd aardig wat rook gecreëerd. Maar al met al, de pannenkoeken waren heerlijk!! Bedankt oma, voor je geheime recept ;).

Dit was het dan weer voor deze keer!

Liefs,

Merel

1. Adrie Dorrestijn:
    14 oktober 2018
    Wat een belevenis weer je maakt wel heel wat mee was weer heerlijk om weer iets te horen van je hou van je liefs Oma💕💋💕💋
  2. Hans:
    14 oktober 2018
    Superleuk verhaal weer Merel, genieten dor je zeker, en da’s fijn!!! Grtz.
  3. Joyce:
    14 oktober 2018
    High School Musical 3...??. weer eens wat anders dan avondje ‘Kars’..😜..
    Leuke blog weer. Enjoy!! 💋
  4. Jan Dorrestijn:
    14 oktober 2018
    Wat een belevenissen allemaal,nou dan is het hier elke dag maar gewoon saai hoor (ha ha)merel weer super leuk om alles wat je meemaakt te lezen lieve gr💕
  5. Huib:
    💋❤️💪🏻