Samenvatting van de afgelopen 4 weken

11 november 2018 - Pinckney, Verenigde Staten

Nou vrienden,

Jullie zullen vast wel gedacht hebben: wanneer komt er weer een nieuwe blog? 4 weken later is er dan eindelijk weer 1!!

Ik moest wel even m’n telefoon erbij pakken om te kijken wat ik eigenlijk allemaal heb gedaan deze maand. Het eerste wat in mijn foto’s naar voren kwam, waren foto’s dat het hele hockeyteam verkleed was als een jongen. Zoals jullie weten, is de regel: een game betekent ook een dresscode… Deze keer was dat dus als een jongen. Deze dress-up day vond ik wel veruit de leukste!! Varsity had hun laatste wedstrijd totdat ze naar de play-offs gingen. En ja hoor: ze hadden gewonnen! Met 6-1 nog wel. Ik zie jullie al denken: wat betekent de play-offs? Wanneer je als Varsity team veel wedstrijden hebt gewonnen in de poule, ga je naar de play-offs, waar de kwart finale, de halve finale en de finale worden gespeeld.

Dinsdag was de kwart finale en donderdag de halve finale. De kwart finale hadden ze gewonnen. Iedereen was zo blij, zo leuk om mee te maken. Terug naar huis gingen we met z’n allen in de bus. Muziek op z’n hardst en iedereen meezingen! Was echt te leuk! Donderdag was het sfeertje helaas wel heel anders… Ze hadden namelijk de halve finale verloren. Iedereen was heel verdrietig, aangezien dat betekende dat dat het einde van het seizoen was. Ik vind de team spirit die ze hier hebben wel echt fantastisch. Het is niet dat je alleen een sport met elkaar speelt, het gaat veel verder dan dat. Je deelt zoveel mooie momenten met elkaar en het team staat altijd voor elkaar klaar. Echt heel mooi om dat gevoel te voelen. Onderhand is het al een tijdje geleden dat ik geen hockey meer heb en ik mis het zo erg!

Maar goed, voor de winter staat er weer een andere uitdaging en ervaring op me te wachten, namelijk spelen in de school musical! Ik heb dinsdag de audities en ben heel benieuwd wat er allemaal op mij te wachten staat. Dit jaar is de musical Oliver! Moet nog wel even de film kijken, omdat ik nu nog niet echt weet waar het over gaat, maar hoor al wel van anderen dat het heel leuk is! Dus daar moeten we dan maar op vertrouwen dat die de waarheid spreken.

De volgende foto’s die ik tegenkwam in mijn filmrol waren foto’s van de pumpkin carving. Zelf vond ik dat echt leuk om te doen. Als het aan mij lag, had ik er zo nog 10 gedaan. Pumpkin carving werd natuurlijk gedaan ter voorbereiding op halloween! Hier is halloween meer voor kleine kinderen en niet voor onze leeftijd. Toch ben ik wel ‘trick or treat’ gaan doen, want ja, wie wilt er nou niet gratis snoep? Voordat ik naar een vriendinnetje ging om trick or treat te doen, hadden we eerst een dinner bij ons thuis. Red Sox had namelijk de World Series gewonnen en aangezien mijn gezin een groot fan is van Red Sox, werd dat natuurlijk ook gevierd! Er kwam een vriend over en samen aten we kreeft. Ik had natuurlijk nog nooit kreeft gegeten, dus toen ik opeens zo’n hele kreeft op m’n bord kreeg, dacht ik bij mezelf: ‘Oke, en wat nu?’ Gelukkig hielp Steve me en ik kan je zeggen: kreeft is echt super lekker! Vond het wel een hele ervaring dat ze eerst levende kreeften hadden gekocht, daarna hadden gekookt in de pan en het daarna gewoon op je bord lag.

Bij ons in de wijk doen ze niet aan trick or treating, dus ging ik naar een vriendinnetje toe! Zij is ook een exchange student en komt uit Duitsland. Omdat ik eerst een dinner had, konden we maar 2 huizen doen. Het tweede huis had ons al zijn snoep gegeven, dus het leek dat we heel veel huizen gehad hadden! ;) Daarna hebben we een horror movie gekeken om toch nog een beetje in thema te blijven. Zelf zag ik er wel erg amateuristich uit vergeleken met Niels, Mink en Senne. Haha!  Maar goed, het gaat om de ervaring, nietwaar?

Dat weekend ben ik samen met Annika naar de kapper gegaan. Mijn credit card was nog steeds geblokkeerd, dus ik kon zelf nog geen hair cut doen. Daarna gingen we met haar familie uiteten en hadden we een sleepover bij een ander vriendinnetje thuis. Dat was heel gezellig. De volgende dag kwam ik thuis (logisch) en stond het pakketje van thuis op tafel. Pepernoten, chocolade letters, kleren, schoenen en ga zo maar door trof ik aan. Zo leuk! Ik wist wel dat ik een pakketje zou ontvangen, maar ik wist niet dat die die dag zou binnenkomen, dus dat was een hele leuke verassing. Een uur later ging ik Facetimen met papa, mama, Niels en de opa’s en oma’s! Echt super leuk om die ook weer gezien te hebben. Voor mij was het de eerste keer dat ik met de opa’s en oma’s te Facetimen, dus dat deed me heel erg goed om ze met z’n allen bij elkaar te zien.

Deze week had ik dan een definitieve afsluiting van het hockey team. Iedereen kwam netjes gekleed en werd één voor één bedankt. Ik had niet verwacht dat het zo groot was, eigenlijk heel naïef, want wat wordt hier niet groot aangepakt? ;)

Gister had ik een sleepover bij mijn local coördinator en eerst had ik daar mijn twijfels over of het wel leuk zou worden, maar die twijfels waren echt nergens voor nodig, want het was echt heel gezellig! Ook leuk om alle meiden weer na 2 maanden te zien en te horen hoe het nu met hun gaat. We konden wel de conclusie trekken dat iedereen nu wel over z’n heimwee is en echt optimaal aan het genieten is. Ook was het heel leuk te horen van Jennifer (de local coordinator) dat iedereen vooruitgang heeft in z’n Engels. Ik ben tenslotte hier wel om m’n Engels te verbeteren, dus dan is het wel leuk om te horen van iemand dat ze verbetering hoort. Ik krijg namelijk wel eens de vraag of ik merk dat ik m’n Engels is verbeterd, maar daar kan ik eigenlijk geen antwoord op geven, omdat ik mezelf niet echt kan vergelijken met eerst en nu, omdat ik bij elk moment erbij ben en dus niet echt het verschil zie, als je snapt wat ik bedoel.

Veel mooie en leerzame ervaringen rijker, sluit ik bij deze mijn blog af.

Bedankt voor het lezen!

Liefs en een hele dikke kus,

Merel

1. Adrie Dorrestijn:
    12 november 2018
    Was weer heerlijk om te lezen
    Fijn dat het zo goed met je gaat
    Ben trots op je
    Heel veel liefs en een dikke👄💋👄💋Oma
  2. Joyce:
    💋💋
  3. Chantal:
    12 november 2018
    Lieve tut, leuk om weer wat van je te horen!! Goed teken dat dat steeds langer duurt!!😉💋❤️
  4. Huib:
    12 november 2018
    So nice to read your stories. Love you so much and keep living your American Dream!!
  5. Jan Dorrestijn:
    12 november 2018
    Merel je doet me steeds weer positief verbazen hoe je al je belevenissen verwoord ,het leest zo lekker weg😊ik merk dat je lekker in je vel zit lieve gr💋
  6. ‘Ome’ Eric:
    13 november 2018
    Dag Merel, super leuk al je verhalen. Allemaal ervaringen waar je de rest van je leven nog veel aan zal hebben. Geniet!
  7. Truus:
    13 november 2018
    Top Merel!!!
    💋💋💋💋
  8. Loïs:
    6 december 2018
    Ik liep ff achter, maar heerlijk stukje weer ❤️