Thanksgiving weekend!

29 november 2018 - Pinckney, Verenigde Staten

Lief thuisfront,

Ik heb weer een nieuwe blog voor jullie! Zoals de meesten wel weten, had ik afgelopen weekend Thanksgiving. Onderhand alweer een week geleden, time flies!! Maar Thanksgiving was wel iets wat natuurlijk typisch Amerikaans is, dus daar zat ik al een hele tijd naar uit te kijken. Was natuurlijk super benieuwd hoe dat gevierd werd! Laura en Maggie waren weg, dus ik was een hele week met alleen maar mannen in huis, haha! Met Thanksgiving was ik dus met mijn host dad en mijn twee host brothers. Dan kwamen ook de vader en moeder van Laura over, een neef van de familie en een vriend van Steve. Ik had iedereen al meerdere keren gezien, dus het was niet dat ik met iemand nog moest kennismaken of iets.

Steve was donderdag om 5 uur opgestaan om de turkey in de oven te doen. Het was namelijk een erg grote turkey, dus die moest wel een tijdje in de oven voordat dat gaar was. Om 12 uur kwam iedereen langzaam binnen gelopen. Om 1 uur kwam de laatste aan, dus het diner kon beginnen. De turkey was ook om 1 uur gaar, dus dat was goed getimed! Naast turkey hadden we ook aardappels, asperges, broccoli enz. Ik denk dat ik er wel een foto van heb gemaakt, dus dat zou ik wel even bij de foto’s toevoegen.

Thanksgiving is eigenlijk niet meer dan gewoon met je familie/vrienden te zijn, veel eten, football kijken en gezellig met elkaar zijn. Lijkt eigenlijk een beetje op kerst vind ik zelf. Na veel gegeten te hebben, gingen we spelletjes spelen. Zelf ben ik niet heel groot fan van spelletjes, maar dit spel was wel heel leuk! Hebben ook echt veel gelachen om dat spel, dus dat was leuk!! Daarna gingen we een film kijken. Als het goed is, heb ik al een keer in een andere blog gezegd dat ik hier heel veel films heb te bekijken, dus we kijken nu ongeveer 3 keer in de week een film. Het lijstje van films die ik moet kijken, zit telkens rond de 20, want als ik dan net weer een film van mijn lijstje kan afstrepen, komt er weer een nieuwe bij, haha!

Vrijdag was Black Friday. Natuurlijk ging ik shoppen. Sam kwam me ophalen en we zouden in de Mall Annika, Nora en Claudia meeten. Wij waren niet de enige die het idee hadden om met Black Friday te shoppen. Het was niet normaal druk in de Mall. We hadden een methode bedacht dat een iemand alvast in de rij zou staan, dan konden de anderen kijken, en zo wisselde we dan af. Als iedereen dan alles had, waren we bijna aan de beurt! Zo bespaar je weer wat tijd! Ik heb wel een paar leuke kleren gescoord met een leuk prijsje ;). Alles in de Abercrombie winkel was bijvoorbeeld 50% korting, dus heb ik 2 t-shirtjes gescoord. Ook heb ik een soort van overhemd gekocht. Die ging van 45 naar 15$, dus hoppa, die ging ook in het winkelmandje ;).

Na 5 uur in de mall te hebben gezeten, vonden we het wel tijd worden om naar huis te gaan. Toen ik thuiskwam, ben ik samen met Owain en Steve een hapje gaan eten. Er werd aan mij of ik soup, salad or … wou. Ik verstond: soupsalad or …. Dus ik dacht bij mezelf: nou ik ben hier om allemaal dingen uit te proberen, dus ik neem die soupsalad wel en dan zien we wel wat eruit komt. Dus ik zeg bloedserieus: I’d like to have the soupsalad, please. Iedereen begon keihard te lachen en ik dacht echt bij mezelf: ‘huh, wat is er grappig?’ Toen werd er dus gezegd dat ik een keuze moest maken en toen werd het bij mij dus duidelijk het twee ‘sides’ waren. Ik hoor mama al zeggen: ‘Dit is typisch een Merel-actie’. Haha!

Zaterdag kwam dezelfde vriend van Steve weer over, dus samen met Steve en die vriend gingen we DE WEDSTRIJD VAN HET JAAR kijken, namelijk: Michigan State vs. Ohio State. Echt te grappig hoe erg ze uit hun dak gingen. Ik dacht dat Niels en papa heftig waren tijden het voetbal kijken, maar dat is er niks vergeleken bij. Helaas hadden ze verloren, dus je snapt nu wel wat voor sfeertje er in het huis hing. Ik ging in de avond naar de bioscoop met Claudia, dus heb er niet heel veel van meegekregen! Ik ging naar A Star Is Born en die zou ik zeker aanraden. Dit is overigens niet gesponsord #bloggerlife

Dit was m’n weekend wel zo’n beetje!! Bedankt voor het lezen en tot de volgende blog!

Liefs en een hele dikke kus,

Merel

1. Edgar:
    30 november 2018
    Super te lezen, dat je het zo naar je zin hebt en zoveel nieuwe ervaringen op doet. En mocht je nog goede tip voor een leuke film hebben, houd ik mij aanbevolen. Doei!!
  2. Lotte:
    Geweldig!! Ja! Een echte Merel-actie! Heerlijk! 💋
  3. Adrie Dorrestijn:
    30 november 2018
    Was weer fijn om te lezen
    Liefs Oma💕💋💕💋
  4. Jan Dorrestijn:
    30 november 2018
    Oh dat doet me weer goed om zo'n leuk belevings verhaal te lezen toppie liefs opa💟💞👍
  5. Jan Dorrestijn:
    30 november 2018
    Wat een leuke stoere foto👍💞
  6. Truus:
    1 december 2018
    Oh Merel ik heb weer eens op verkeerde knopje gedrukt😉
    Vandaar deze late reactie op jouw belevingen! You are a top girl and I am very proud.
    Zie zo dat is dat!!!💋💋💋
  7. Berry:
    2 december 2018
    Hey Kanjer wat maak jij ongelooflijk veel iedere dag mee!!
    En super weer om al je belevenissen te lezen Te Leuk.
    Hier erg saai hoor werken poetsen koken slapen enzo en maar weer doorrrrrr...
    Geniet van de mooie dagen /weken die er nog voor je komen en ben benieuwd hoe het Engels vordert
    Dikke kus Ber💋
  8. Loïs: