Terug van weggeweest!

5 maart 2019 - Dexter Township, Michigan, Verenigde Staten

Hallo vrienden,

Het is een aardig tijdje geleden dat ik een post heb geplaatst. Ik denk onderhand al 4 maanden niet?? Na een berichtje van papa dat die liet weten dat iedereen aan het wachten is op een nieuwe post, begon ik me een beetje schuldig te voelen. Ik wil in ieder geval even laten weten dat het super goed met me gaat! Maak super vette dingen mee en daar ga ik uiteraard deze blog ook meer over vertellen.

In ieder geval heb ik de Polar Vortex overleefd! Dat was me toch iets. Als je heet water in de lucht gooide, veranderde het gewoon in sneeuw! Ik heb zelfs voor mijn verjaardag een t-shirt van mijn host family gekregen met daarop 'I survived the polar vortex'. Vind ik zelf erg grappig. Over mijn verjaardag gesproken; was echt heel leuk. Ook al was het zonder drank ;). Ik had een paar vriendinnetjes die dag uitgenodigd om bij mij te komen eten. Op het menu stond boerenkool met worst en als toetje appeltaart! Echt een Nederlands diner dus! En het leukste was nog dat ze het echt heerlijk vonden, er werd zelfs twee keer opgeschept. Zelf verbaasde het me ook wel dat het zo goed was gelukt!

Als het goed is, heb ik in mijn laatste blogpost geschreven dat ik auditie ging doen voor de musical! De musical zit er onderhand al op, maar ik kan je wel vertellen dat het echt een hele vette ervaring was! Ook al had ik echt een heel klein rolletje, het is nog steeds alle uren wachten waard geweest. Het was heel vet om te zien wat er allemaal achter de schermen gebeurd van zo'n musical. Jullie zien namelijk alleen de musical van 2 uur lang, maar ik weet nu ook wat er allemaal vooraf gaat. Ik vond het vooral zo vet dat de musical zo echt was. Echte kostuums, een echte band, een echt tech-team en een echte make-up en hair crew. Kortom; een hele ervaring opzich!

In de tussentijd ben ik ook naar Florida gegaan. Maggie had daar een hockeytoernooi, dus ze hadden mij gevraagd of ik mee wilde. Welke gek zegt er nou nee tegen 25 graden en zon? Ik in ieder geval niet! ;) Het was echt heerlijk. Het is niet dat ik zelf veel van Florida heb gezien, omdat Maggie natuurlijk haar hockey toernooi had, maar  was wel heel erg leuk om gewoon wat tijd met mijn host mom en zusje te hebben. Heel relaxt en heerlijk bijgekomen (ik heb ook zon zwaar leven ;)). Na Florida ging de toetsweek in en dat betekent ook: einde eerste semester.

In mijn tweede semester heb ik de volgende vakken: US history, choir, advanced drawing and painting, creative writing, lifetime fitness en speech. Adv. Drawing and Painting heb ik samen met Maggie, dus dat is helemaal leuk! Houd overigens in dat we een muur op school mogen uitzoeken en daar op mogen schilderen aka Dexter High School zal me nooit vergeten ;). Speech vind ik zelf ook erg interessant, maar tegelijkertijd ook zenuwslopend. Ik heb mijn eerste speech achter de rug en die ging nou niet bepaald goed. Werd zo stik zenuwachtig dat ik gewoon niet meer wist wat ik moest zeggen, dus er was een awkward stilte voor like 30 mins. Dus laten we hopen dat God me bij me staat tijdens mijn tweede speech ;) Vind het overigens wel heel interessant en leerzaam, omdat ik denk dat het heel goed is om te leren hoe je een goede speech geeft, aangezien je nog zo vaak in je leven speeches moet geven.

Afgelopen weekend had ik snowco! Je kan het vergelijken met homecoming, maar dan voor in de winter! Vond het erg gezellig.

Volgende week zijn er try-outs voor lacrosse. Ik hoop dat ik Varsity kan halen, zodat ik aan het einde van het jaar een Varsity jacket heb (als je een varsity jacket hebt, dan ben je zeg maar helemaal cool hier op school). Dus dat is nu mijn nieuwe doel! Hoop dat het lukt...

Zal jullie beloven jullie vanaf nu wat vaker op de hoogte te houden, ik denk alleen dat ik overstap naar mijn facebook pagina, omdat ik daar sneller foto's en verhalen op kan plaatsen.

https://www.facebook.com/Merel-USA-2124077961242593/  --> linkje naar mijn Facebookpagina

Liefs,

Merel

1. Huib:
    Finally!! A new post💋❤️
  2. Edgar:
    5 maart 2019
    Leuk Merel, en veel plezier nog!
  3. Hans:
    5 maart 2019
    Fijn om te lezen dat deze ervaring je echt zoveel brengt!👍👍en..... lekker genieten.
  4. Berry:
    5 maart 2019
    Super leuk Merel om te lezen dat je zulke gave mooie enge spannende relaxte momenten meemaakt.
    Ik wil je jacket in nederland zien hoorrrr😜💋💋💋
  5. Louise:
    Klinkt mega leuk schat! 💫 Succes met je varsity jacket 😉💋
  6. Adrie Dorrestijn:
    5 maart 2019
    Wat beleef je toch veel was weer leuk om te lezen love you❤💖💋💋💋
  7. Jan Dorrestijn:
    5 maart 2019
    Lieve merel het was weer een super leuk verhaal ,het leest als een boek vol avonturen💟💕💞
  8. Monique:
    💋💋
  9. Chantal:
    5 maart 2019
    Super om weer wat van je te lezen!! ❤️💋
  10. Truus:
    6 maart 2019
    Topgirl i love uou
    💋💋💋
  11. Heidy:
    7 maart 2019
    Wat leuk om te lezen! Heel veel succes en plezier met alles💋❤️