Hockey weekend St. Louis!!

4 september 2018 - Saint Louis, Missouri, Verenigde Staten

Lief thuisfront,

Vierde blog is een feit!! Vandaag ben ik precies een week bij mijn host family, best gek idee vind ik zelf, want de tijd is echt voorbij gevlogen! Dit weekend (van donderdag tot zaterdag) had ik een toernooi in St. Louis. Bizar om te bedenken dat het voor hun normaal is om 7,5 uur te rijden voor een toernooi. We verbleven in het Double Tree Hilton Hotel, hetzelfde hotel als in NY, best luxe dus! Donderdag kwamen we om 4 uur aan en deelde ik mijn kamer met Maggie, Esther en Lindsey. Erg gezellig dus. We aten die avond pasta, maar het kon ook plastic zijn, want het smaakte werkelijk waar nergens naar. Daarna gingen we op iemands kamer spelletjes spelen en stond de volume van de muziek op zijn hardst. Om 10 uur moest iedereen op zijn eigen kamer zijn, zelf had ik daar helemaal geen problemen mee, want ik was aardig gaar van de autorit.

De wekker ging om kwart voor 8, want om 8 uur moesten we ontbijten. Ik kwam bij het ontbijt aan en ze hadden letterlijk alles. Omelet, wafels, muffins, yoghurt, fruit, bagels en zo kon ik nog wel even doorgaan. Ik keek mijn ogen uit en er werd dus ook een goede bodum gelegd ;). Na het ontbijt gingen we met z’n 26en + ouders en coaches naar de Arch toe (foto van de Arch staat bij foto’s). Je kon er ook in en natuurlijk hebben we dat gedaan: prachtig uitzicht dat je had, niet normaal. De Arch hadden bezocht en de lunch brak aan. Het werd mexicaans eten, dus ik had heerlijk nacho’s. Tenminste ik dacht dat het heerlijke nacho’s waren totdat ik er achterkwam dat buffalo, pittig betekent en niet een lekker kaasje. Oeps :)

Om 4 uur hadden we onze eerste wedstrijd. Omdat we met zoveel meiden waren, had je niet heel veel speeltijd. Gelukkig was het bloedverziekend heet, dus heel erg vond ik het ook niet. Op het toernooi waren de wedstrijden in plaatst van 2x35, 2x25, dus dat zorgde er ook voor dat je minder speeltijd had. Eerste wedstrijd zat er op! Onze tweede wedstrijd hadden we pas om kwart over 9, dus we gingen in de tussentijd weer terug naar het hotel.

Ik was zo moe, dus probeerden Maggie en ik een powernap te doen. 1,5 uur later werden we wakker en was het tijd voor onze tweede wedstrijd. 1-0 verloren, helaas. Om half 11 waren we terug in het hotel en eigenlijk was het snel mn pyjama aandoen en slapen, aangezien we de volgende ochtend om 6uur aan het ontbijt moesten zitten met de koffers ingepakt.

De wekker ging dus al vroeg. 6,5 uur slaap achter de rug, dus ik was behoorlijk moe. Gelukkig hadden ze wel weer een heerlijke ontbijt, dus dat maakte me iets gelukkiger die ochtend. We hadden nog 2 wedstrijden te gaan. Om kwart over acht hadden we de eerste en om kwart over tien de tien de tweede.

De eerste wedstrijd zat erop! 1-0 gewonnen, dus dat geeft wel een soort van aanmoediging om de tweede ook te winnen. Helaas hadden we de tweede wedstrijd en ook gelijk de laatste gelijk gespeeld. Na de wedstrijd gingen we eigenlijk gelijk naar huis, zodat we niet achterlijk laat thuis kwamen. Snel een drive-in in, voor de lunch. We hadden keuze genoeg, want als je de ene drive-in mist, staat de volgende drive-in alweer voor je klaar! Uiteindelijk werd het Starbucks, nooit verkeerd!

7 uur kwamen we thuis aan, een heerlijke salade gegeten, daarna met mijn hostfamily tv gekeken en toen zalig mijn bedje in, slaap inhalen van de vorige nacht.

Zondag was echt een typische zondag. Tot 4 uur in pyjama, daarna even snel schoolspullen gaan halen, ook in pyjama, want niemand hier geeft hier wat om mode en daarna weer lekker op de bank ploffen. Ze vinden dat ik aardig wat films in moet halen, aangezien ik volgens hun bepaalde films echt gezien moet hebben. Dus in een week dat ik hier ben, heb ik al 3 films achter de rug, haha!!

Vandaag (voor jullie gister als jullie dit lezen) zijn we naar een Renaissance festival. Het was erg interessant om te zien dat mensen daar zichzelf helemaal kunnen zijn en er de gekste kostuums uit de kast worden getrokken. Ikzelf zou nooit naar zo’n festival gaan, maar ik ben hier ook niet om het leven in Nederland te leiden. HALLO, ik ben in Amerika, alles wat ik proberen kan, ga ik proberen!! Daarna zijn we heerlijk en gezellig met z’n vieren gaan lunchen (Maggie was bij een vriendinnetje) en voor het wist was ik thuis en beginnen de zenuwen te komen voor MIJN EERSTE DAG HIGH SCHOOL!!! Whaaaaaa!! Zo fucking vet!

Mijn eerste les (American History) is met alleen maar exchange students, dus dan kan ik ook gelijk even vragen wie er A lunch heeft (je hebt hier namelijk A/B/C lunch, omdat het zo’n grote school is) aangezien tot zover niemand uit het hockeyteam A lunch heeft en ik wil voorkomen dat ik zometeen in m’n eentje moet gaan lunchen.

In de volgende blog gaan jullie horen of ik de eerste paar schooldagen heb overleefd! Ik ben benieuwd, wish me good luck!

Liefs!!!

P.s. Ik upload telkens foto’s en video’s onder de kopjes foto’s en video’s, dus als er een nieuwe blog online komt, check dat dan ook even! Is wel zo leuk als je iets leest dat je daar dan ook een beeld bij hebt! ;)

1. Monique:
    4 september 2018
    Wat heerlijk weer om te lezen!
    Good luck🍀
    Ly💋♥️
  2. Hans:
    4 september 2018
    Heel veel Suc6 Merel deze week!!! En ja het wordt saai, weer een Superleuk blog👍👍
  3. Sacha:
    👏🏼💋🤩
  4. Chantal:
    Highschool here comes Merel!!! Zoo cool!!💋😘
  5. Huib:
    Good luck Merel!! ly2
  6. Adrie Dorrestijn:
    4 september 2018
    Heerlijk om je blog te lezen
    Vind het zo leuk en je houd ons zo goed op de hoogte
    Wat je allemaal mee maakt toppy
    Liefs Oma👍👍💋👄💋
  7. Jan Dorrestijn:
    4 september 2018
    Lieve merel wat was het weer leuk en enerverend om jou belevenissen te lezen
    Succes op school liefs opa💗💗💗
  8. Truus:
    4 september 2018
    Ha Merel zo leuk weer je belevingen te lezen!!
    Toppie meissie
    Dikke kussie