De eerste schooldagen!

8 september 2018 - Pinckney, Verenigde Staten

Hi lief thuisfront,

Weer een nieuwe blog op je beeldscherm. De eerste schooldagen zitten erop! Dinsdag was mijn eerste schooldag. Dit was eigenlijk meer een kennismakingsdag en in plaats van dat de lessen 57 minuten duurden (vraag me niet waarom de lessen 57 minuten duren, want daar heb ik zelf ook geen antwoord op), duurden de lessen 30 minuten. Dinsdag was dus echt een dag of je de vakken die je had gekozen wat voor jou waren.

Twee vakken waren dus echt niks voor mij, haha. IB Theatre vond ik allemaal een beetje overdreven en die leraar praatte zo snel Engels, het leek net Chinees, dus ik dacht bij mezelf: 'ik moet dit zsm verwisselen'. Daarnaast vond ik wiskunde ook veelste moeilijk, dus daar moest ook even heel snel verandering in komen.

Deze dag moesten we ook onze eerste competitie wedstrijd spelen. De dag waarbij je een wedstrijd hebt, heb je ook een dresscode. Afgelopen dinsdag was de dresscode ‘dress up’, dus iedereen van het team had een jurkje aan.

Hier met schoolhockey hebben ze Varsity en Junior Varsity. In Varsity zitten de meiden die wat beter zijn dan in Junior Varsity. Omdat er dit jaar zoveel meiden hockey spelen, hebben ze ook een team ‘Varsity Reserve’ aan gemaakt. Daar zit ik in. De ene keer speel je dan met Varsity en de andere keer met Junior Varsity (JV).

School was afgelopen. Het hele team had al z’n tenue aan, behalve ik, aangezien ik het laatste uur (6e uur) een niet zo’n leuke docent heb. Dus ik mocht niet eerder weg. Maar goed, dat mag de pret niet drukken. ;) Met het gehele team (dus JV en Varsity (Reserve)) gingen we met een afgehuurde bus naar de hockeywedstrijd toe. Eerst speelde Varsity en aangezien ik deze keer met JV meespeelde, had ik nog 2 uur de tijd om me om te kleden, dus dat moest wel lukken. ;)

Varsity had verloren. Toen mochten wij het veld op. Ik voelde me aardig professioneel, aangezien de namen een voor een werden opgeroepen (kijk bij video’s). Dat gaf me echt zo’n kick. Echt het idee: ‘deze wedstrijd gaan we winnen’.

Helaas, 5-0 verloren.

Maar ik had die wedstrijd de smaak goed te pakken. De coaches hadden me nog niet ingedeeld bij de volgende twee wedstrijden, maar doordat ik de wedstrijd met JV goed had gespeeld, mag ik de komende twee wedstrijden met Varsity meespelen! Na de wedstrijd gingen we Mexicaans eten. Helemaal niet erg, want ik houd zo erg van Mexicaans eten! Om half 10 waren we thuis en ging ik gelijk m’n bedje in, want door het hockey maak je best lange dagen.

Woensdag was dus de eerste echte volle dag school. En ook de dag dat ik de vakken ging veranderen. Ik kwam in de counselor kamer aan en ik kan je vertellen, ik was niet de enigste die niet tevreden was over zijn/haar vakken. Wat was het druk! Ik heb in totaal 1,5 uur moeten wachten, voordat ik geholpen werd.

Uiteindelijk werd mijn naam geroepen. Precalculus had ik veranderd naar Algebra 2 en IB Theatre naar Foundation of Art (tekenen).

Donderdag had ik de twee nieuwe vakken. Foundation of Art vind ik echt heel leuk, alleen Algebra 2 bleef nog steeds Chinees, dus kon ik weer terug naar de counselor. Gelukkig werd ik nu gelijk geholpen. Ik had besloten om wiskunde er gewoon helemaal uit te gooien en Nutrition and Food Service te kiezen. Dit vak had ik eigenlijk in m’n tweede semester, maar wanneer het tweede semester dan aanbreekt, moet ik een ander vak kiezen. Nutrition and Food Service is dus wel even het tegenovergestelde van wiskunde. Geen huiswerk en lekker koken, helemaal dikke priem! ;)

Donderdag merkte ik wel aan mezelf dat ik last kreeg van heimwee. Dat kwam omdat alles nou eenmaal tijd nodig heeft. Echt goede vrienden maak je niet in twee weken. Iedereen uit het hockeyteam is echt super lief, maar het is nou niet dat je kan zeggen dat je al BFF’S met elkaar bent. Daarnaast heeft iedereen al zijn eigen vriendengroepjes, dus daar kom je ook niet na een dag tussen. Het heeft dus allemaal tijd nodig, maar dat neemt niet weg dat je je soms dan even heel erg alleen voelt. Ik miste donderdag gewoon heel erg mijn vrienden en familie. Maar doordat ik met veel mensen heb gepraat, namelijk met mijn host family, Annika en Nora (meisjes uit het hockeyteam die ook exchange students zijn) en Lou (een Nederlands meisje die ik van het Welcome Camp in NY ken) gaat het al stukke beter. Ik merk gewoon dat praten zo erg oplucht en door het praten met andere exchange students kwam ik er ook achter dat ik niet de enige bent die hiermee struggled.

Om me een beetje op te vrolijken, nam Maggie me mee naar een voetbalwedstrijd. Daardoor had ik ook afleiding en zorgde het er ook voor dat ik me weer beter voelde. In de avond werd er ook ice cream gehaald, dus blijer dan dat kon je me niet maken!

Vrijdag ging ik samen met Steve en Laura naar een hockeywedstrijd. Maggie was moe dus zij bleef thuis. Bij de hockeywedstrijd waren er ook nog twee andere teamgenootjes, dus dat was heel gezellig! Michigan had met 2-1 gewonnen, dus iedereen was helemaal door het dolle heen. Je merkt wel dat Amerikanen zo trots zijn op hun land of in ieder geval het gebied waar ze wonen. Veel mensen doen in hun vrije tijd een shirt aan waar in het groot MICHIGAN op staat. Ik vind dat zelf wel erg grappig om te zien. Binnenkort ga ik me er ook maar aan overgeven om een Michigan shirt aan te schaffen, want ja, je moet wel meegaan met de flow! Niemand geeft hier een iets om mode, dus ik voel me al een beetje oncomfortabel als ik in een jurkje met witte sneakers naar beneden kom, terwijl de rest van de familie in z’n meest comfy outfit loopt met slippers eronder (ik wil ze niet belachelijk maken op deze manier, want ik waardeer het juist heel erg dat iedereen gewoon lekker zichzelf is, het is alleen een verschil met Nederland en ik schrijf ook deze blog om het verschil te laten zien aan de lezers tussen Nederland en Amerika in mijn opzicht). Ikzelf zie me nou nog niet zo snel op deze manier bijlopen, omdat ik het gewoon eenmaal leuk vind om me met kleding bezig te houden, maar ik vind wel dat ik op z’n minst een MICHIGAN shirt kan kopen, aangezien ik ook een Michander ben voor 10 maanden!

Dit was de blog voor deze keer weer!

Liefs en dikke kus,

Merel

P.s. ik kreeg net even een besefmomentje dat ik al 2 weken bij mijn host family ben! Time flies...

1. Joyce:
    Hi merel!
    Leuk stuk weer. Hoe gaat het Engels spreken? Lees verder niets over de Amerikaanse ‘hunks’.. zijn die er niet of hou je die voor jezelf 😉.. dikke kus 💋
  2. Eva:
    8 september 2018
    Klinkt allemaal gaaf merel! En die heimwee hoort er gewoon een beetje bij in het begin. Over een paar weekjes is dat allemaal weg en het is heel goed dat je er zo over praat. Lucht ook op! Ennuhhh je bent ook niet de enige!

Ik ben wel blij dat jij de Amerikaanse kledingstijl niet overneemt! You don’t do fashion but....YOU ARE FASHION!!! Voed ze maar een beetje op daar! 🤪

X Eva
  3. Hans:
    8 september 2018
    Hej Merel, wat gaat het schrijven je toch goed af👍👍 fijn om te lezen hoe het met je gaat. Have fun!
  4. Adrie Dorrestijn:
    8 september 2018
    Was weer fijn om te lezen
    Liefs Oma👍👍💋👄💋💕💕
  5. Jan Dorrestijn:
    8 september 2018
    Hoi lieve schat je bent top bezig bliijf ook met de minder leukere dingen goed omgaan want die hebben wij hier ook elke dag 😙😛👄👄
  6. Monique:
    8 september 2018
    Zo fijn om je blog te lezen! Ik krijg zoveel complimenten van iedereen, dat je zo leuk schrijft! Ik ben blij dat het weer beter gaat met je. Enne het hoort er gewoon bij! Blijf jij alsjeblieft in leuke kleren lopen, alhoewel zo’n Michigan shirt er wel hij hoort!
    Liefs mama
  7. Ilona Schneiders:
    9 september 2018
    Lieve Merel, wat schrijf jij ontzettend leuk! En wat maak jij leuke dingen mee😃 heel veel plezier ..... en de volgende foto met je M trui 😉 liefs Ilona
  8. Florentine:
    9 september 2018
    Ahh lieffie, zo leuk weer!!!!!! Ben nu heel benieuwd hoe dat beruchte Michigan T-shirt eruit ziet🤩😎 Gewoon lekker je mooie outfits blijven dragen hoor misschien steken ze dr nog iets van op🤨😉

Kusjes flo
  9. Chantal:
    9 september 2018
    Blij om wat weer van je te horen... 😀 leuk om je avonturen zo een beetje mee te beleven!! Enne dat Michigan shirt kan je alleen maar fashionable staan!!😉 dikke 💋 vriendinnetje tot je volgende blog!!
  10. Kees:
    9 september 2018
    Goh Merel, Wiskunde is toch zo’n schitterend vak. Weet je het zeker?
    (Dit was een grapje)
  11. Floor:
    9 september 2018
    Zo leuk om te lezen!! Trots op jou!!
  12. Truus:
    9 september 2018
    Ik ook hoor Floor, ik sluit mij aan bij alles wat er geschreven is.
    Wat ben ik trots!!!
  13. Loïs:
    9 september 2018
    Zo leuk!!! Trots op jou, ik doe het je niet na ❤️